Marloes Lubberding van Paraaf tekst & ontwerp heeft altijd haar antennes uitstaan voor nieuwe creatieve ontwerpen. Die slaat ze op en als er dan een klant komt die naar iets specifieks op zoek is, brengt zij het idee naar voren.
Twee jaar geleden las Marloes een artikel over de Boekbol in het magazine Print Buyer. De Nederlandse uitvinding, een boek in de vorm van een wereldbol, leek haar interessant, maar een klant had ze er niet direct voor. Tot één van de grootste verpakkingsfabrikanten ter wereld, Smurfit Kappa, de vraag bij haar neerlegde om de campagne Open the Future te illustreren met een bijzondere fotopresentatie.
Globaal
Marloes: Smurfit Kappa had al voorstellen gehad van grote reclamebureaus maar ‘dat was het allemaal net niet’. ‘Toen dacht ik aan de Boekbol, daar kon de launch van de campagne op een globale manier in verwerkt worden. Met een demomodel ben ik naar ze toe gegaan en het bleek een succes.’ Samen met de eigenaresse van het Katwijkse bedrijf Boekbol, Beate den Engelsman, produceerden ze 350 Boekbollen voor het Nederlandstalige management van Smurfit Kappa en 25 Franstalige bollen.
Campagne
In de Boekbol die Smurfit Kappa heeft gemaakt, werden zes merkbeloftes verwerkt die de verpakkingsfabrikant gebruikt in de campagne Open the Future waarbij foodretailers ondersteund worden in het aantrekkelijker presenteren van hun producten in het schap. Met de achterliggende gedachte dat de verpakking er voor zorgt dat het product zichzelf verkoopt.
Combinatie
Het is de combinatie van creativiteit en commercieel inzicht die ervoor zorgt dat Marloes Lubberding als kleine onderneming aan tafel komt bij grote klanten. ‘Klanten zoeken iemand die met een origineel idee komt en het uitvoerbaar maakt. Ik ben dus altijd op zoek naar nieuwe interessante grafische producten waarmee ik bij mijn klanten aan de slag kan.
Agenda
Niet alleen voor klanten, zo blijkt, want Marloes heeft ook een grafisch product zelf ontwikkeld dat in 2014 een succes is geworden, de Leerkracht Organiser, een perfecte agenda voor school. In een tijd van tablets en boekvrije scholen blijken leerkrachten het liefst met een papieren agenda te werken. De agenda die Marloes Lubberding, samen met Linda Klein Overmeen van bureau Groots heeft ontwikkeld, is speciaal afgestemd op leerkrachten en dat maakt het tot een succes. De verkopen gaan online en de reclame grotendeels via sociale media. Zo is Marloes altijd op zoek naar een creatieve combinatie van nieuwe media en bestaande, vaak grafische producten.
Sorry, the comment form is closed at this time.